Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 1234 ggr
serenas
2018-10-27 17:34

Min mamma tycker att jag är tjock

Jag är inne i en depression, och min mamma säger att jag skulle må bättre om jag gick ner i vikt . jag är 156. Cm och väger 60 kg. Jag har börjat äta mindre eftersom jag tror att hon kommer att bli mer nöjd med mig om jag går ner i vikt. Innerst inne så vet jag att hon aldrig blir nöjd. Det låter hemskt. I bakgrunden så har jag haft ätstörningar när jag var yngre, och jag känner att jag är på väg dit igen i vuxen ålder. Känner bara att jag behöver skriva av mig

Annons:
Emptymoment
2018-10-27 17:51
#1

Hon förtjänar att bli nitad för att hon sa så. Du har en helt normal vikt. Om du mår dåligt psykiskt är det sannolikt inte kopplat till din vikt. eftersom det inte var något du tänkte på(?) innan din mor sa det.

Lyssna inte på det hon sa om vikten. Hon ville dig säkert väl, men det skadade bara.

Gå inte tillbaka till det skadliga beteendet du en gång hade bara pga en dum kommentar 🙂Kanske ska du ta kontakt med vården(om du inte redan har det) om du känner som du gör! Du får gärna skicka ett PM till mig också om du behöver skriva av dig lite mer 🙂

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

Zepp
2018-10-27 18:56
#2

Okej, du kanske är lite tjock, det är knappast något som hindrar dig från att få ett lyckligt liv!

Asåå de flesta är faktiskt lite tjocka, men de flesta får till ett rätt fungerande liv hur som helst.

Dvs det är knappast förmågan att gå ner i vikt som är det allra mest avgörande.

Iallafall, kan en mor vara så himla hemsk, mor till dotter??

Man kan misstolka råd, kvinnor emellan.

Dvs du verkar iallafall inte vara särskildt tjock, med dina 60 kilo!

Fråga vad hon menar!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Honestyisdead
2018-10-27 19:05
#3

Lägg Din tid på ditt mående och inte vikten. Tjock är du knappast.

Du blir inte lyckligare med några färre kilon.

bele
2018-10-27 19:36
#4

Enligt BMI (som man alltid ska ta med en rejäl nypa salt) är du inte överviktig. Och även om BMI-kriteriet påstår att man är det behöver det inte stämma eftersom de enklaste uträkningarna man oftast gör online inte tar hänsyn till saker som muskelmassa och bendensitet, etc. Men det är irrelevant, för du ska inte ändra dina kostvanor för att göra någon annan än dig själv nöjd.

serenas
2018-10-27 21:34
#5

Jag anser att jag varken är för smal eller för tjock. Skulle kanske behöva bygga lite muskler. Hon säger sådana saker för att trigga fram min ätstörning som ligger lantent under ytan. Hon mår bra när jag mår dåligt.

Zepp
2018-10-28 16:48
#6

Det betvivlar jag starkt.. såvida din mor inte är psykopat!

Utan det där handlar nog främst om din egen ätstörning.. och hur du tolkar din mors utsagor?

Alla skulle vi kunna bygga litta mer muskler.. vi lever lixom inget stenåldersliv längre.. vilket det mesta tyder på är det som våra gener är mest anpassade för.

Iallafall så har jag aldrig träffat en sådan kvinna som psykar sin egen dotter, fast jag har läst om det i tidningar, men de är då undantagsfall.

Däremot så kan din mor själv ha överfört sin egen ätstörning på dig?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Alva❤️
2018-11-07 17:22
#7

#5 fy vad elak man kan va mot sin dotter!! Ring bris o fråga efter råd! En vuxen kvinna ska inte bete sig så mot ett barn o absolut inte mot sitt egna barn!😱 Du har en perfekt vikt o du ska va stolt över dig själv!❤️

Upp till toppen
Annons: