Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 600 ggr
Glassljus
5/27/19, 8:55 AM

En ond cirkel

Jag vet inte vad jag ska göra. Mina tankar är som en ond cirkel. Jag vill inte äta, men jag känner att jag måste bara så min kropp ska få energi och så att min kropp inte går in i svält-mode. Så jag tvingar mig själv att äta något men jag får så himla dåligt samvete och mår jättedåligt varje gång jag gör det så då tvingar jag även mig själv att göra mig av med maten jag ätit och sen mår jag skit över det och känner mig äcklig och misslyckad resten av dagen. Detta är allt jag tänker på. Hela tiden. Vad är det för fel på mig? Vad ska jag göra?

Annons:
Sindri
5/27/19, 8:56 AM
#1

Ta hjälp. Ätstörning är en sjukdom som skall behandlas av proffs.

Glassljus
5/27/19, 10:13 AM
#2

#1 Jag vet inte ens om det är en ätstörning jag har. Och jag är jätterädd för att söka hjälp, för då måste jag berätta för mamma och hon kommer bli jätteledsen.

Sindri
5/27/19, 10:36 AM
#3

Jo, visst har du en ätstörning. Men hur tänker du att du skall få bukt med det utan hjälp? Din mamma kommer att märka det förr eller senare. Mammor både ser och hör mer än man tror. Och hon blir ledsnare ju längre tid det gått.
Det bästa är förstås att du först berättar det för henne. Ja, hon blir nog ledsen för att du har en ätstörning, men glad för att du vill anförtro dig åt henne. Hon vill ju att du skall må bra och vara glad!

Upp till toppen
Annons: