Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 608 ggr
Klaydeii
8/26/19, 11:37 AM

Triggad

Hej! Jag har lidit av anorexi men är frisk från det men inte helt. Min anorexi blev triggad då för att jag pch några andra tjejer äter i ett grupprum med matlådor och tjejerna åt knappt något och det trigga min ätstörning väldigt mycket. Vad ska jag göra?

Annons:
Sindri
8/26/19, 12:08 PM
#1

På vilket sätt blir du triggad av de andra tjejerna? För att du vill anpassa dig till andra, eller för att de skulle kommentera om du äter, eller för att du tycker det verkar häftigt att svälta sig?

Du måste bestämma dig - vill du leva för andra eller för dig själv? Vem skall bestämma hur du lever - du eller andra? Vad skall vara din måttstock och förebild- en hälsosam person eller en missbrukare?

Anorexi leder bara till elände, men det vet du säkert redan. Du måste inse att du har en kropp, ett liv - var tacksam och ta tillvara på det.

Om man vill visa disciplin mot sin kropp är det bättre att äta hälsosamt och röra på sig. Lär dig om vad din kropp mår bäst av och lev efter det.

Du måste helt enkelt bestämma dig en gång för att att du bestämmer själv över din kropp, och aldrig bry dig om hur andra gör.

Om du vill slippa äta med missbrukarna så prata med skolsyster - hon har tystnadsplikt och skall hjälpa dig.

Upp till toppen
Annons: