Annons:
Etikettbehandling
Läst 590 ggr
[mariia]
2019-10-01 00:44

Rekommendation av behandlingar? Hetsätning

Hej! Jag behöver hjälp för min hetsätningsstörning och undrar var man ska söka hjälp. Jag har redan provat med SCÄ i Stockholm och de gav mig diagnos men AVVISADE mig för att de tyckte att jag inte hade tillräcklig tid och fokus med tanke på att behandlingen var så omfattande. Detta trots att jag bönade och bad, ringde om och om igen och tjatade. Något jag har svårt att förlåta. Har nu gått runt med problemet i ytterligare typ 4 år och det är delvis värre plus har utvecklat allvarliga magproblem (det var fullkomligt väntat ich något jag visste skulle hända om jag fortsatte) som inte verkar gå bort vad jag än gör (äter medicin). Försökte med dem en omgång till men genomförde inte hela ansökningsprocessen. Har försökt att hitta dietister med den kompetensen men det verkar inte finnas, utom några som tar ca 1000 kr per gång. De andra har inte rätt kompetens säger de. Har läst om Mando och varit på väg dit men då jag tittar på nätet så verkar de ha väldigt dåliga recensioner, riktigt avskräckande. Borde man ändå pröva där? Vart ska jag annars söka mig? Och som sagt, vill helst inte sätta mig i situationen med SCÄ igen, tycker mycket illa om dem och vill inte genomgå hela den hemska processen för att alls få godkänt att få börja behandling. Vilken behandling mot hetsätning eller ev bulimi kan ni rekommendera? Obs att mitt problem inte är att jag undviker viss sorts mat och därför ska äta mer av varje sort för jag äter medvetet av alla mattyper (fett och kolhydrater etc) men dessutom mer. Mvh Maria

Annons:
Upp till toppen
Annons: