Annons:
Etikettövrigt-psykiskt-dåligt-mående
Läst 633 ggr
Saralindfors
2020-01-17 13:49

Mår illa på nätterna

Hej jag är 18 år och för ca 1 år sen levde jag med konstant bulemi och det var en stor del av min vardag. Kan inte säga att jag är helt frisk idag men det jag inser nu är att det handlade aldrig om mig min kropp, utan att jag hade konstant ångest och mådde psykiskt dåligt. Fortfarande idag när jag får ångest eller är stressad vaknar jag ofta upp mitt i natten och måste tillbringa 1-2 timmar på toaletten för jag mår så illa. Så min fråga är om detta kan vara kopplat till min tidiga ätstörning och ångest eller en slump att jag mår illa vissa nätter?

Annons:
tredjemaria
2020-03-20 14:15
#1

Hej! Lite sent svar men bättre sent än aldrig! Det kan absolut vara kopplat! Jag mår själv väldigt illa väldigt ofta och det sker oftast när jag är stressad och/eller har ångest. Stress och ångest kan trigga igång magproblem som illamående. På grund av detta får jag även stressmage/dyspepsi, vilket också kan ge illamående.. Det kan också vara blodsockret. Efter min ätstörning när jag blev frisk var jag tvungen att se till så jag åt regelbundet, annars mådde jag jättedåligt. Vi äter ju inte på flera timmar under natten så det kan vara därför du mår illa just då! Om du kan, prova ät något litet som en macka innan du går och lägger dig så kanske det blir bättre :) Något som har hjälpt genom detta dock är samarin! Det tar jag så fort jag mår konstigt i magen och det hjälper varje gång. Dessutom är det helt ofarligt! Hopps det löser sig för dig!

Upp till toppen
Annons: