Annons:
Etikettjag-behöver-råd
Läst 620 ggr
avokadon333
7/13/20, 12:05 AM

Har jag en ätstörning?.

Hej! Jag är en 16 årig tjej som i sådär 5 år har haft stor fixering vid mitt utseende, vikt, vad jag äter osv. Från och till har jag bestämt mig för att banta och räknar varenda kalori jag äter. Tränar också när jag får tid men lägger nog mest fokus på att äta så lite som möjligt. Jag vet att det inte är bra men anledningen till att jag gör detta är att jag inte känner mig bekväm i min kropp. Jag vet att jag inte är tjock men jag är fortfarande inte sådär pinnsmal som de flesta andra. Problemet är att jag får sån grov ångest om hur jag ser ut att jag ibland bara slutar äta helt för att jag blir så arg på mig själv. Men efter ett tag orkar jag inte mer och börjar äta ngt och då händer det ibland att jag bara hetsäter. Efter det mår jag ännu sämre. Jag har också testat att hålla en ”regelbunden” kost med små portioner fast åtminstone 3 per dag så att jag ”håller mig inom en viss mängd”. Men då känner jag istället att jag inte gör tillräckligt för att bli smal. När jag ibland bestämmer mig för att sluta hata mig själv och äta vad jag känner för så tänker jag att jag inte svultit mig själv tillräckligt och att jag måste uppnå det först. Jag vill verkligen inte vara så obekväm jag är med min kropp och jag vill verkligen inte känna ångest. Men jag vill samtidigt vara smal och känna mig nöjd med mig själv. Jag älskar att vara aktiv och sporta men på senaste tid är det inte kul längre. Jag tänker bara på hur andra ser mig. Jag vet inte om detta är en ätstörning? Jag hoppas inte det. Men är rädd för det eftersom jag skäms över detta. Jag vågade inte äta chips när jag var hos en kompis idag och tillslut frågade hon om jag inte ville ha. När jag sedan åt ett chips fick jag en klump i magen och ville kräkas upp det men jag hatar att kräkas och kommer nog aldrig våga det heller. Tidigare idag skulle jag gå till stan men jag kunde inte välja vad jag skulle ha på mig eftersom allt såg så fult ut på mig. Det tog 4 h innan jag tillslut gick. Snälla hjälp. Känner någon igen sig i detta eller kan det göra till något annat än ätstörning? Vad har ni för erfarenheter/ tips ? Hoppas ni alla mår bra iallafall❤️

Annons:
[Henry Norrström]
7/13/20, 12:57 AM
#1

Hej, jag är på väg att gå o sova men du har ingen ätstörning, du har en sinnesstörning, allt sitter i ditt huvud att du har sett något som du tror är perfekt, men så är det inte. Vem är perfekt???? 99,5 % tycker att det är fel på dem, det finns alltid något som inte passar. Varför inte leva så att man mår bra, kräkas efter ett chips, du hör väl hur illa det låter. Tänk mer på att hur gott det smakar. Vem gör du dig smalare för, är det någon kille som du trånar efter. Vill han inte ha dig som du är så är han inget att ha. Tänk framåt på DIN framtid o skit vad andra tycker. Du ska må bra och inget annat

O du det finns jättefina grabbar som vill ha mycket att älska, skelett blir vi när vi dör.

Lev o må bra…….ska sova nu…gå till kylskåpet nu o ta vad du känner för o sov gott sen.    Sov gott o tänk inte så mycket. Tänk framåt.

Henry

Shia1
7/13/20, 10:59 PM
#2

Hej! ❤️ Ingen här kan säga om du har ätstörning pappermässigt osv då det är en rad m undersökning osv då annat även kan spela in. Men du har inget hälsosamt beteende m mat. Å att ens vilja spy efter ett chips… Bra att du ej gjort det! Prata m ngn. Helt ärligt det bästa man kan göra. Det finns massa ställen att vända sig. Vårdcentral, umo, ungdomshälsan, kompis, förälder, vuxen Ja det känns läskigt å skrämmande. Men en dag kommer det fram och det är hemskt där å då. Men först då kan man få hjälp. Skriv till mig om du vill❤️ Finns här såsom många andra.

Upp till toppen
Annons: