Kan inte be om hjälp
Jag har ett problem. Har haft anorexi av och till i 7 år och senaste perioden har hållt i sig ca 1,5 år. Nu är det värre och skulle förmodligen behöva hjälp (mer än bara samtal typ dagvård). Problemet är att ätstörningen säger att ja inte är tillräckligt sjuk och att jag får bli frisk först efter att läget är så akut att jag behöver sond. Missförstå mig inte, JAG vill inte det men ätstörningstankarna säger att jag måste bli sjukare innan jag kan tillåta mig att bli frisk. Det låter sjukt men så är det och ja klarar verkligen inte av att be om hjälp. Vafan ska jag göra?
Skulle du kunna "råka" skicka en länk till det här inlägget till någon i din närhet som kan hjälpa dig att ta kontakt med vården?
// Harley
Haha det va en ganska bra idé faktiskt, ska fundera lite. Grejen e att ja redan bor på behandlingshem och ska få kontakt me öppenvården för beh av PTSD. Men personalen verkar inte bry sig om att ja äter dåligt…
Hej! Jag förstår din situation, har själv befunnit mig i samma när jag var ung. (Alltså behandlingshem, ätstörning,osv) Har dock fortfarande kvar problem med maten men får hjälp för det. Du måste våga be om hjälp och berätta hur du känner, min upplevelse av att bo på behandling var att personalen alltid hade så mycket att göra och alla som bor där har ju sina problem så att säga så dom har många att se efter, just mat problematiken hamnar ofta i skymundan då andra problem ofta tar uppmärksamhet osv. Som ätstörd är man ju rätt duktig på att hålla problemet dolt, berätta hur jobbigt du faktiskt har det med maten och att du vill ha hjälp ❣️ Får jag fråga vad du är på behandling för? Styrkekramar 💕