Ätstörningar iFokus

Ätstörningar

Etikettjag-behöver-råd
Läst 86 ggr
[Ett anonymt konto som bara behöver hjälp!!!]
0

Ätstörd?

Jag är rädd att jag håller på att få en ätstörning. Jag äter inte lunch i skolan och hoppar också en del annat. Jag vill inte äta något längre, jag känner mig inte bra i min kropp och jag vet att det jag gör inte är bra men jag vill verkligen inte äta.
Om jag äter socker får jag ångest och dåligt samvete.
Snälla hjälp!

Maria
2023-10-19 12:52
5

Börja med att kontakta skolsköterskan.

/Maria

beem
2023-10-19 13:27
3

Jag säget som Maria. Ta kontakt med skolsköterskan.
Det är bra att du på tidigt stadium förstår att det inte är bra och därför är det viktigt med snabb hjälp och stöd.
Lycka till.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Calcifer
2023-10-19 13:32
5

Det är viktigt att du tar tag i det omedelbart, innan det hinner gå överstyr, för då är risken enorm att du får kämpa med det i åratal och det kan ha fruktansvärda konsekvenser. En gammal klassis till mig som kämpade med en ätstörning genom hela tonåren blev varse om det när hon och hennes man ville skaffa barn många år senare. Ett barn blev det, men fler sa läkarna var för farligt då hennes kropp var så vansinnigt skadad av svälten den fått utstå och det var något som knäckte henne totalt då hon alltid velat ha en stor familj. Det kan alltså göra permanent skada på din kropp som inte ger dig bekymmer fören många år efter att du tagit dig ifrån ätstörningen. Du måste be om hjälp, skolsköterska, skolkurator, föräldrar, en lärare du litar på - någon, vem som helst, så att du får hjälp NU.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Ett anonymt konto som bara behöver hjälp!!!]
2

Tack alla, jag ska prata med skolsköterskan.