Ätstörningar iFokus

Ätstörningar

Läst 194 ggr
Rosa1996
0

Ätstörning

Hej jag är en tjej som har nyligen fyllt 25 år. Jag har lite problem.. jag bor på ett Psykiariboende. Har bott på olika boende sen jag var 15 år.
Har haft problem med maten sen dess.. om jag äter lite för mycket då springer jag till toan och spyr upp all mat. (Tänker inte skriva hur jag lyckas spy!)
Jag känner mej äcklad när jag får mat inom mej.. att vara mätt.. jag älskar att vara hungrig och svälta mej själv. Tycker det e underbart Känsla när jag svälter mej själv.
Min vikt har pendlat hela tiden..
Efter att jag spytt så tar jag en rakblad och skär mej på armarna
vill bli frisk men det är för svårt..

Maria
0

Jag tänker att det kanske är någon på boendet som du känner dig extra trygg med (och då tänker jag på personal) som du kanske kan prata med.
Det är alltid bra att få ventilera sina tankar och bekymmer och du vill ju ha hjälp så det kanske kan vara första steget.

/Maria

Draken
0

Du behöver proffesionell hjälp. Det är inte nyttigt att försätta kroppen i svältläge. Du kan få stora problem senare i livet.

De borde väl har ät stöd på boendet där du bor ? Det är en behandlingsmetod som skall vara riktigt bra. En bekant till mig hade samma problematik som du har, hon går på ätstöd, och det har fungerat väldigt bra på henne.

Jag har haft anorexia när jag var ung. Det höll på att sluta riktigt illa. När jag var 15 år vägde jag 39 kg. Jag blev tvångsinlagd med sondmatning, och det räddade mitt liv.

Men hur det än är, för att man skall kunna hjälpa dig att komma ur detta, så måste du vilja ha hjälpen. Annars kommer ingenting att fungera.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis